Twintig Minuten Verhalenbundel Recensie

Boekrecensie

In deze bundel genaamd "Twintig Minuten", met 10 verhalen door verschillende auteurs, wordt het thema "20 minuten" steeds verwerkt. De kortverhalen zijn stuk voor stuk intrigerend om te lezen en origineel. Hieronder vinden jullie de recencies van mijn favoriete kortverhalen.

Deze verhalenbundel krijgt van mij over het algemeen 4 sterren.

Onze verwoesting - Elise Devos

Een kortverhaal over een jonge tiener Nico met een hondenfobie, hij woont samen met zijn halfzusje Elsie bij zijn moeder. Zijn moeder Katya heeft een groot alcohol probleem, dat zijn leven en dat van zijn zusje verwoest. Op een dag breekt er brand uit in hun huis. Op twintig minuten staat alles in lichterlaaie. Kan iedereen op tijd uit het huis ontsnappen?

Dit kortverhaal vind ik heel goed geschreven, heel spannend ook voor zo een kort verhaal. De scène met de hond heb ik wel 2x moeten lezen omdat ik niet zo goed begreep wat er gebeurde doordat het zo snel ging, maar over het algemeen een top stuk!

Puzzeltijd - Elliot Hyland

Dit kortverhaal speelt zich af in een woonzorgcentrum. De directeur beschuldigd op een dag een van de bewoners van diefstal en 2 verzorgers, die dol zijn op raadsels oplossen en die er telkens een wedstrijdje van maken, gaan op onderzoek uit om de dief te vinden. Het record voor het oplossen van raadsels staat op Roger's naam en telt 20 minuten en 3 seconden. Wordt het record verbroken en zullen ze achterhalen wie de dief was?

Een leuk kortverhaal, luchtiger dan de vorige 2. Fijn hoe de auteur er amateuristisch detectieve werk in steekt en complottheorieën erin verwerkt. Goed geschreven en veel conversaties.

Het rode vest - Cecile Koops

dit verhaal begint met Alan en Jody een jong verliefd koppel. ze zitten op een speedboot op zee. als Jody aan Alan vraagt om te vertragen negeert hij haar compleet. Jody stelt zich recht om naar Alan toe te gaan, op dat moment maakt Alan een bocht en valt Jody in het water. Alan maakt een kleine omkeer, kijkt Jody aan met een glimlach en vaart dan verder weg. Daarna krijgen we het verhaal van Penny te lezen die nu een relatie heeft met Alan. Zal Penny hetzelfde lot overkomen als dat van Jody?

Een spannend kortverhaal, met bedrog, moord, tragische gebeurtenissen, vergissingen met zware gevolgen. Heel geloofwaardig geschreven.

Sirenenzang - Joany Taanman

Een verhaal over Harper, een duikster, die samen met haar duikpartner Claudio op onderzoek uitgaat in een scheepswrak, op de bodem van de oceaan. Eens daar toegekomen, ziet Harper 2 gele ogen naar haar staren en raakt ze Claudio kwijt. Ze gaat naar hem opzoek en hoort van Piper, die in de onderzoeksboot op hen wacht, dat ze nog 20 minuten tijd hebben om terug te keren. Harper gaat naar Claudio opzoek. zal ze hem op tijd terug vinden?

Een bloedstollend kortverhaal met mysterie en een angstaanjagende scène het open einde geeft de gelegenheid om dit verhaal nog verder uit te schrijven.

Liesbeth

Fairylizzyreads