Recensie Amarant Door Emmelie Arents Tiktoktour Hamley Books

Amarant - Emmelie Arents


"een prachtige YA Dystopian met onverwachte plottwists"


Het boek "Amarant" geschreven door Emmelie Arents speelt zich af in een wereld waar de arme bevolking hun organen moeten afstaan aan de rijken en waar Creaties geboren worden om te sterven. Arelle leeft in een arme familie en Ceda is een creatie. Hun verschillende werelden raken in elkaar verwikkeld. Ze willen ontsnappen aan het systeem en rebelleren. Zal het hen lukken om te ontkomen en het systeem ten onder te doen gaan?


Het verhaal wordt vanuit het oogpunt van meerdere personages vertelt. Elk personage heeft een hoofdstuk, zo leer je ze beetje bij beetje beter kennen. Ze zijn heel goed uitgewerkt.


Het verhaal bevat veel actie, spanning, moed en mysterie. Beetje bij beetje wordt het duidelijk wie wie is en wat het doel is dat ze moeten volbrengen. Ook de verschillende organisaties en functies worden goed uitgelegd. De wereldbeschrijving is fenomenaal, je kan je perfect de omgeving voorstellen, hoe iets eruit ziet, ... Prachtig!


De schrijfster schrijft in een heel vlotte en makkelijk te begrijpen taal, waardoor het verhaal goed en snel leest.


Deze spannende dystopian las als een trein, je werd in het verhaal meegesleurd van begin tot einde. Ik viel van de ene verbazing in de andere en vind het een heel origineel verhaal met mind-blowing plottwists. Voor mij was dit het eerste boek van de Emmelie Arents en ik ben zeer nieuwsgierig geworden naar haar andere boeken. Ik heb weinig tot niets op te merken op dit boek, dus van mij krijgt het 4,5 sterren.


tot de volgende

groetjes 

Liesbeth



Genre: YA Dystopian

ISBN: 9789464510072

Uitgever: Hamley Books

Aantal pagina’s: 325

Uitvoering: hardcover

Uitgave: 3 mei 2022


Bedankt uitgeverij Hamley Books voor dit leesexemplaar. 


Wil je mijn tiktokfilmpje ook zien? Klik dan hier en hier.

Reactie schrijven

Commentaren: 0